NA KOLE ZA VODOU
Doprava na start
Přihláška k účasti
Ke stažení ...

Konečně se nám spojilo počasí s volným termínem a tak jsme mohli vyrazit na průzkum naplánované trasy. Při průjezdu některými původně naplánovanými lesními úseky jsme však zjistili, že už tak náročná trasa byla ještě ztížena neprůjezdnými úseky způsobenými vichřicí nebo intenzivní lesní těžbou.

Protože Vás nechceme fyzicky ničit, ale naopak je naším hlavním zájmem abyste si výlet užili, rozhodli jsme se pro redukci plánované trasy uvedené i na plakátech. Vynecháme sice návštěvu Kořence, ale získáme mírné zkrácení trasy a hlavně značné snížení nastoupaného převýšení.

Fyzicky zdatnějším cyklistům, kteří se těšili na celou náročnou trasu, se tímto omlouváme. Musíme však myslet hlavně na cykloturisty, kterých je na našich vyjížďkách většina.

10.5.2018 - Ještě jsme museli trasu mírně upravit v okolí Šebetova - zjištěna stavební činnost přímo v plánované trase.

Stručný popis trasy

Trasa vede po lesních, polních i zpevněných cestách. Nezbytná část bude po silnicích.

Mimo několika krátkých úseků je trasa sjízdná bez větších obtíží. V případě silnějších srážek nebude některé úseky možno nahradit silnicí a v tomto případě doporučujeme účast cyklistům, kteří jsou zvyklí projíždět blátem nebo jim nevadí části trasy tlačit kolo vedle cesty v mokré trávě.

Přestože pojedeme výletním tempem a se spoustou zastávek, svojí délkou přibližně 35 km a zejména nastoupaným převýšením téměř 900 m není vhodná pro cyklistické nováčky. Pokud už máte pár kilometrů najeto (a nemusí jich být moc), tak určitě nebudete mít problém s délkou, převýšením ani tempem. Je možné dohodnout individuální zkrácení trasy tak, abychom se opět na trase nebo v cíli setkali.

Hrádkov

Z místa startu (občerstvení Arboreta Šmelcovna na Dvou Dvorech v Boskovicích) se vydáme po místní komunikaci kolem arboreta k toku Bělá, který překonáme společně se silnicí Boskovice - Hrádkov a krátkým prudkým stoupáním se napojíme na zelenou turistickou trasu. Ta nás zavede na dolní konec Hrádkova, kde se nachází i čerpací stanice Hrádkov I.

POZOR! V prostoru křížení trasy se silnicí jsou umístěny semafory neoficiální objížďky opravy ulice Dukelská a bývá zde soustředěno větší množství automobilů. Průjezd tímto úsekem bude více-méně individuální. Dbejte prosím zvýšené opatrnosti a to i při nájezdu do prostoru objížďky, kdy je nutno dát přednost vozidlům na objížďce.

Od první zastávky nás zelená trasa dovede, přes Hrádkov až k vodojemu s čerpací stanicí Hrádkov II.

Vodojem Vratíkov

Pokračování trasy jsme připravili ve dvou variantách.

Hlavní trasa A je vedena neznačenými lesními cestami (s krátkým průjezdem silnicí Vratíkov - Hrádkov) k vratíkovské zátoce vypuštěné přehrady Bělá. Po prohlídce dna přehrady vystoupáme (asi i částečně vytlačíme) lesní "cestou" a místní komunikací ve Vratíkově k vratíkovské kapličce. Zde se setkáme s trasou B.

Trasa A je značně technicky i fyzicky náročná - prudký sjezd i výjezd zarostlou lesní cestou, chůze po částečně poschlém bahnu, přechod toku po úzké desce a pod. Pro vyznavače pohodlnější cyklistiky a v případě podmáčeného terénu pro všechny jsme připravili záložní trasu B. Ta vede po zelené turistické značce na silnici Hrádkov - Vratíkov. Po této silnici pokračuje až k místu setkání s trasou A - k vratíkovské kapličce.

Od kapličky po cyklotrase č. 5226 a polními cestami objedeme Vratíkov ze severní strany a po nájezdu na silnici Okrouhlá - Vratíkov se vrátíme kousek zpět nad Vratíkov kde odbočíme na cestu k vodojemu s čerpací stanicí Vratíkov.

Okrouhlá

Vrátíme se po silnici zpět na polní cestu, kterou rovně projedeme až na Okrouhlou, kde se na křížení se silnicí do Melkova zastavíme u kanalizační čerpací stanice. Polní cestou kolem družstva objedeme Okrouhlou až na její horní konec k vodojemu Okrouhlá.

Pohora

Od vodojemu nás čeká zasloužená odměna za nastoupané metry - sjezd loukami nad Okrouhlou a hlavně krásný průjezd lesem kolem Benešovského příkopu s pozůstatky dřevoplavebního kanálu až do Melkovského údolí. Údolím vystoupáme, po modré značce, proti toku říčky Bělé na Pilku. Na modré turistické zůstaneme i dále a vystoupáme po ní na silnici Šebetov - Pohora, abychom se vyhnuli jízdě po silničních serpentinách se zvýšeným provozem z důvodu objížďky.

Přibližně půlku cesty na Pohoru strávíme na silnici a druhou část projedeme lesem po žluté turistické cestě, která nás přivede přímo k pohostinství U Klementů na Pohoře. Zde nás nečeká vodárenský výklad, ale zasloužená občerstvovací zastávka.

Cetkovice

Občerstveni vyjedeme severně na modrou turistickou stezku, která nás svede do údolí Malé Hané. Odbočíme z ní nad Cetkovicemi na neznačenou lesní cestu vedoucí k vodojemu Hobas Cetkovice.

Nad Cetkovicemi, mezi rybníčky a kolem areálu firmy Lescus, projedeme k historickému gravitačnímu cetkovickému vodnímu zdroji s vodojemem.

Šebetov

Od cetkovického prameniště pojedeme polními cestami do Světlé, kde překřížíme hlavní silnici a polní cestou s ní souběžnou dojedeme do Šebetova. Na silnici do Vanovic odbočíme vlevo a kolem zámečku dojedeme k automatické tlakové stanici Kapouňata. Kolem koupaliště dále vyjedeme nad vodní zdroj Kapouňata - zde nebudeme zastavovat.

Zpět do Boskovic

Nad prameništěm odbočíme vlevo na modrou turistickou cestu a po ní vystoupáme opět na silnici na Pohoru. Odbočíme vpravo a následně na křižovatce vlevo směr Kořenec. Z ní po chvíli odbočíme vpravo na cyklotrasu č. 5028, kterou dojedeme až k singletrailům Boskovických stezek. Kombinací trailů č. 3, 4, 5, 8, 6 a 2 dojedeme k základně Sportparku. Vyznavači hladší cyklistiky mohou pokračovat po cyklotrase a počkají u základny.

Od základny dojedeme cyklotrasou č. 5028 nad boskovický hřbitov. Zde odbočíme vlevo k vodojemu s vyhlídkou Doubravy. Pokračování cesty nás přes les dovede do cíle našeho výletu.

Zde nás čeká malé občerstvení a jednoduchý slosovatelný kvíz o drobné ceny, z vědomostí získaných v průběhu akce.

ZOBRAZIT TRASU NA MAPĚ

Pro příznivce GPS techniky: Trasa v GPX (kliknout pravým myšítkem => "Uložit odkaz jako ...").

... jezdím na vodu ... obrázek ... jezdím na vodu ... obrázek ... jezdím na vodu ... obrázek ... jezdím na vodu ... obrázek ... jezdím na vodu ...